Mormon Lifestyle

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Prioriteringar

Av C - 10 februari 2011 10:08

If atheist people could live their life as they wanted they probably believed in God.


Detta är sagt utav Joyce Meyer och jag kan inte göra annat än att hålla med.

För vem gillar att bli tillsagd hur du ska leva ditt liv och inte. Det är svårt nog att säga till en människa att den agerar fel, tänk då om du skulle be dom avstå från vissa saker för att det är Guds vilja.


Jag gör det för att för mig så finns det inget viktigare än vår Himmelske Fader. Det finns ingen större på denna jord och att följa hans vilja gör jag med glädje. Vissa dagar är svårare än andra, men jag gör iaf mitt bästa. Och det jag "offrar" är inte ens hälften så viktigt för mig i slutänden ändå.


Jag hör vissa säga "jag skulle aldrig klara att leva utan t.ex kaffe, ciggaretter m.m" Men inte nog med att du offrar din hälsa är det verkligen viktigare än Gud? Ja alla har vi prioriteringar och jag vet iaf vad jag står. Och jag dömer igen, människor får gärna hinka 3l kaffe om dagen för mig personligen jag tänker inte säga vad dom får och inte får göra.



 
 
Ingen bild

Camilla

10 februari 2011 10:56

Det e bra kickiliicki men när jag ska försöka avstå från ciggen så måste jag nog få ha kaffet. =) Kaffet är min man.. öh men ju att Simon är min gubbe. :) Nej men jag fattar.. men vi gör ju våra prioriteringar som sagt. och jag dömer ingen heller för vilka val dom gör här i livet så länge jag inte känner att det är jäkligt fel då. =)

C

10 februari 2011 11:45

Haha jaaa jag förstår dig och som sagt jag dömer ingen. Du är en vuxen människa och bestämmer själv om du ska dricka kaffe eller inte :)

Men jag måste säga att jag tycker att du är enormt redig att avstå från cigaretter, och kan du så kan alla! Titta bara på vad du gått igenom och går igenom så det är verkligen starkt att sluta och röka. Jag hejar på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 14 november 2011 14:37

Jag fick några frågor från en läsare och eftersom det blev några frågor bestämde jag mig för att svara på dom i ett inlägg istället. So here we go.... :)   Hur kommer det sig att du kom i kontakt med mormonkyrkan och varför just den kyrkan och in...

Av C - 10 september 2011 20:40

Av C - 10 september 2011 20:34

Av C - 10 september 2011 20:32

Ovido - Quiz & Flashcards