Mormon Lifestyle

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Välsignelser

Av C - 8 februari 2011 08:59

Jag har inte varit medlem i Jesu Kristi Kyrka så jätte länge men jag har redan märkt stora skillnader i mitt liv och vilka välsignelser man kan få genom att följa Jesus Kristus.


Jag har fått massor med nya underbara vänner som har ställt upp och hjälpt mig. Jag lär mig hela tiden mer om mig själv och lär mig att sakta men säkert att bli en bättre människa. Jag kommer även att få mera jobb och som jag bett om detta så det kunde inte komma mer lägligt. 


Så det verkar som mitt liv kan börja att ordna upp sig. Om ni tror att jag levt som en redig Molly Mormon i mitt liv så tror ni väldigt fel. Jag flyttade hemifrån när jag var 15 år och jag har varit med om mycket som jag inte önskar någon annan människa och detta har ju naturligtvis format mig och gjort mig till en människa som jag egentligen inte ville vara och tack vare det så har jag gjort många felsteg och val i mitt liv som inte alltid var för mitt bästa. Men nu känns det som om jag kan börja våga tro på livet igen och framför allt på mig själv. Detta är enbart tack vare kyrkan och allt jag blivit undervisad om. 


Jag älskar verkligen att få kalla mig medlem i Jesu Kristi Kyrka! Förutom min dotter, såklart, så är det är det bästa jag har i mitt liv och jag är stolt över mig själv att jag vågade ta steget att döpas när inte en enda människa i min närhet är troende. Jag hade ju inte en aning om hur människor skulle döma mig. Men en viktig sak har jag lärt mig... Det spelar ingen roll hur andra människor ser på mig det som är viktigt är hur Gud ser på mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 14 november 2011 14:37

Jag fick några frågor från en läsare och eftersom det blev några frågor bestämde jag mig för att svara på dom i ett inlägg istället. So here we go.... :)   Hur kommer det sig att du kom i kontakt med mormonkyrkan och varför just den kyrkan och in...

Av C - 10 september 2011 20:40

Av C - 10 september 2011 20:34

Av C - 10 september 2011 20:32

Ovido - Quiz & Flashcards