Mormon Lifestyle

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Thanksgiving

Av C - 25 november 2010 08:59

Idag är det thanksgiving i USA. Vi har ju inget sånt här i Sverige, undra varför? Är vi mindre tacksamma för saker här eller? Okej att det är mycket maten det handlar om men det är ju inte bara det, det är familjen, vänner och gemenskapen och framför allt att vara tacksam! Jag tycker det är en ganska bra idé att ha en dag då man är speciellt tacksam för saker och ting. För tänk efter nu när var du verkligen riktigt tacksam för någonting? Berättar du det då?

Ja vi brukar ju ta efter USA med det mesta så det kommer väl snart hit också.


Annars så är allt lite upp och ner i mitt liv just nu. Försöker att hitta någon rätsida på det hela och börja om på nytt. Som det ser ut nu så blir det förmodligen en flytt. Ska försöka hitta ett jobb och får jag det så packar jag och Emma och flyttar till Göteborg. Det är ju bara ca 1 timma hemifrån så jag tror nog att vi överlever det.


Jag tänkte dela med mig vad jag är tacksam för. Det är det bästa i mitt liv!


Emma

Vänner

Familjen

Kyrkan

Missionärerna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 14 november 2011 14:37

Jag fick några frågor från en läsare och eftersom det blev några frågor bestämde jag mig för att svara på dom i ett inlägg istället. So here we go.... :)   Hur kommer det sig att du kom i kontakt med mormonkyrkan och varför just den kyrkan och in...

Av C - 10 september 2011 20:40

Av C - 10 september 2011 20:34

Av C - 10 september 2011 20:32

Ovido - Quiz & Flashcards