Mormon Lifestyle

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Info om Mormoner del 2

Av C - 9 november 2010 08:15

Förra inlägget var väldigt långt men tar man sig verkligen tid att läsa det kommer man in i en spännande värld och får reda på hur det gick till med allting. Jag funderade på att korta ner det men sen så visste jag inte vad jag skulle plocka bort och kom fram till att hela historien om Joseph Smith är viktig. Så jag säger ta er tid att läsa det för det är verkligen intressant.


Jag tänkte försöka förklara lite om mormoner. För det första så är vi självklart kristna, det finns dom som kallar mormoner icke kristna men det stämmer inte. Vi tror på Gud och Jesus Kristus, vi har bibeln men vi har även mormons bok. Vi försöker alla leva så Kristuslikt vi bara kan, renligt och syndfritt och om det inte är att vara kristen så vet jag inte vad kristen är?


Skillnaderna är att andra kristna tror på treenigheten, vilket betyder att dom tror att Gud Fadern, Jesus Kristus och Den Helige Anden är en och samma person. Vi vet att Joseph Smith när han fick sin uppenbarelse såg både Gud och Kristus som två olika personer, vi vet också att dom har kroppar som våra.


" Jag såg en ljuspelare mer strålande än solen alldeles över mitt huvud, och den sänkte sig gradvis, tills den vilade på mig. När ljuset vilade på mig såg jag två personer vilkas glans och härlighet trotsa all beskrivning, stående över mig i luften. En av dem talade till mig, nämnde mig vid namn och sa pekande på den andre: Denne är min älskade son. Hör honom! "


Vi har även prästadömet som jag skrivit om innan och som är väldigt viktigt för att kunna utföra dop m.m så gäller det att man har rätt auktoritet.


Vi har även helheten av läran, mormons bok som förstärker och förklarar bibeln. Bibeln har mycket som lämnas öppet som man inte får svar på och då är det bra att ha Mormons Bok som förklarar hur sanningarna. Mormons bok är som "the book of answers"  


Eller så kan jag säga som Joseph Smith när han fick frågan vad är skillanden mellan er kyrka och andra kristna kyrkor - Den Helige Anden



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 14 november 2011 14:37

Jag fick några frågor från en läsare och eftersom det blev några frågor bestämde jag mig för att svara på dom i ett inlägg istället. So here we go.... :)   Hur kommer det sig att du kom i kontakt med mormonkyrkan och varför just den kyrkan och in...

Av C - 10 september 2011 20:40

Av C - 10 september 2011 20:34

Av C - 10 september 2011 20:32

Ovido - Quiz & Flashcards